Zdravý životní styl začíná vyváženou stravou.

  • Potravinová pyramida = základ zdravé vyvážené stravy.

„Potravinová pyramida” je graf, který vytvořili specialisté na výživu. Ukazuje důležitost každé kategorie potravin a množství, ve kterém by se měly tyto potraviny každý den konzumovat.

Tato pyramida vychází ze standardizované stravy 1 800 – 2 000 kcal/den
 

 

  • Tipy pro zdravé stravování:
    • Nejezte mezi jídly / vyvarujte se zákusků nebo si dejte něco zdravého, například kousek ovoce či mléčný výrobek s nízkým obsahem tuku (0 %).
    • Pijte hodně vody, zeleného a bylinkového čaje (bez cukru). Doporučuje se vypít alespoň šest velkých sklenic vody za den.
    • Jídla si naplánujte, to vám pomůže nevybrat si řešení „v poslední minutě”, což by bylo nepochybně jídlo bohaté na tuky a s velkým množstvím kalorií.
    • Jídla nevynechávejte a zvolte si pro lehkou večeři, jako je například salát z grilovaného kuřete s lehce kořeněnou zálivkou.
    • Počkejte, až budete mít hlad, to bude někdy vyžadovat trochu trpělivosti.
    • K jídlu se posaďte a jezte pomalu, nemějte strach z toho, že dojíte jako poslední!
    • Začněte si vést dietní deníček/zápisník, zaznamenávejte si vše, co a kdy sníte. Brzy zjistíte své slabé stránky.
    • Nikdy nechoďte nakupovat s prázdným žaludkem, pravděpodobně nakoupíte nepotřebné a na kalorie bohaté potraviny.
    • Zapomeňte na hotová jídla a více času věnujte přípravě vlastních lehkých jídel.